Friday, July 30

Kod Etika Blog

salam semua!~


selamat menyambut hujung minggu.... aku mau tinggalkan dengan keratan ayat yang bes untuk rujukan aku dan blogger blogger Malaysia laen. tak kisah korang dalam atau di luar Malaysia~ 


“Tidak ada sesiapa yang boleh menghalang atau membetulkan kita, kerana kita yang berkuasa (kerana) kitalah penulis, penyunting dan juga penerbit. Apabila memiliki senjata, jangan gunakannya (untuk menembak) sesuka hati. Penulis blog mesti berupaya menahan diri dan mengelak daripada menyatakan perkara yang tidak benar serta boleh melukakan hati orang lain,” 
-Tun Dr. Mahathir-


mahukan artikel penoh tentang kod etika blog ini?? sila klik SINI








Dalam hidup pon mesti kena ada kod etika. kerja seharian pon disenaraikan kod etika yang perlu. jadi, kita perlu tetapkan dalam diri apa kod etika yang perlu untuk menulis blog. oooh, insaf! sebab selama ni aku maen tulis aje apa yang rasa nak tulis. tapi takde sampai tak pikir kesan dan timbal balik nya~ 






19 comments:

SZ said...

aki bes.
ngehehe.


sgt berinfo entri ko aki.
tengs to cikdet.

¶A.K.I¶ said...

SZ!~

makluman!
ak msh gagal menembusi belog ko sabarimon~

Farid MOFASAD said...

ppppprrrrrrruuutttttttt

Farid MOFASAD said...

ooooo
eerrrmmmmm
oooo

syaf said...

aku insaf...adekah aku harus menulis dengan penuh skema...damn!!!

baincardin said...

Thank you for sharing! ^_^

*Jom kongsi info tentang 'Sabar Dalam Al-Quran' :)

redNing said...

yup!!!

Mieza vs Rory said...

paritt patut bce kod etika tuh...heheee

Mieza vs Rory said...

jap aku pun bru nk bce nih

deus X machina said...

banyaklah kod etika...untuk mahathir aku nak cadangkan kod etika dalam menguruskan duit negara supaya tidak disonglap, bolehkah begitu???

echah mashuri said...

btul tu kena ada etika..tp dri ini..uish...main tulis jer!huhuh

Lovely Bella said...

huhuhu... akan ku lebih beretika lepas nih.. thanks aki!! :)

Lya Colours said...

time kasih aki di atas info ni !!
syg ko selamanya
ihik ihik ihik
~ gedik sket ~

Aujinz said...

aku ingatkan..pergi dinner jer pakai kot..

zella y said...

kdg2 melanggar kod etika hahahhaha

lalink7 said...

o i agree...

alvin takda umah harga 8juta said...

errr..mak aku tak bagi aku guna kot etika..

syufaa said...

huh! betol3!!!

hiro said...

igt kod ne, minyak ikan kod je ada..haha