Thursday, July 1

Apa Kes Nak Gaduh-gaduh???

Assalamualaikum!!

selamat menyambut bulan JULAI!!! [clap...clap...clap..] kepada yang bulan ni adalah bulan ulang tahun kelahiran.. selamat selamat selamat!! kepada yang ada berita gembira pada 1 JULAI ini tahmiah tahniah tahniah.. kepada yang ada berita dukacita pada awal JULAI ini... takziah dan semoga tabah...

pagi pagi layan belog cete pasal gaduh... gaduh sana gaduh sini.. aisshh... dulu rasanya ada satu fenomena di mana aku pon ada terlibat dalam gaduh gaduh antara belogger. kes belogger perempuan. fullstop dan buat hal masing masing. sekarang musim gaduh gaduh lagi ye?? 

satu je la aku nak pesan kepada diri aku dan juga rakan rakan belogger sekalian... kita ni manusia, walaupon bukan satu bangsa satu agama satu bahasa.... tetap nama manusia. yang sama bangsa, sama agama sama bahasa ni.. aku nak ingatkan untuk diri aku sendiri dan kawan kawan laen... tak payah bazir masa up entry gaduh gaduh. budak budak sekolah pon tak maen nak cakap berapi dalam entry aje. budak sekolah pon tak puas hati teros bunuh! senang cerita. ni da libat macam macam orang.... macam macam pandangan dan ragam.. lagi caca marba jadinya.

aku boleh anggap mereka mereka ini semua macam budak budak baru belajar komputer la... mula mula nak belajar menaip. kena pektis hari hari kan taip panjang panjang bagi terer.. so tak pe... aku tak marah. cuma nak ingat kan... korang gaduh berapi api tapi setakat dalam belog... lebey baek korang tido. apa pendapat pandangan orang.. ko tak suka, delete.. komen box tu ada butang delete.. haaa delete aje. kat gaza palestin dorang bertempuh dengan laknatullah korang tak sedar sedar. korang hidup aman dalam malaysia takat nak perang blog berapi api. katon sungguh.

nak berjihad untuk perang yahudi... ALHAMDULILLAH. nak perang entry takat maki "babi" la, "syaitan" la... maki umat islam tu.. makhluk ciptaan ALLAH tu.. tak sedar ko yang maki maki tu.. ko pon ALLAH yang wujudkan. so... insaf dan muhasabah. moga moga ALLAH masih beri pinjam nyawa dan masa sempat untuk kita semua sentiasa bertaubat dan menginsafi diri. insyaALLAH.

sama spesis.. sama kaler... sama tanduk.. 
gaduh sebab...[takde sebab...] 
kan kelakar namanye 2....


penamat post ini: aku tak cakap aku alim, aku tak cakap aku adalah ustazah. aku perempuan, tak sempurna amal dan ibadat. tapi aku sering berharap agar DIA beri kesempatan untuk aku berubah. pesan berpesan sesama umat adalah dituntut. wallahualam~



23 comments:

echah mashuri said...

haaa....pesan berpesan sesama umat,...
btol2...huhu
skrg neh gduh 2 mcm 1 ternd la..kunun bgus kn..huu

hellioz said...

baik ustazah
gyahahahahahahah~

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

ye..baik ustazah

(smbil tnduk2 malu sbb entry latest aku maki FAM)

~AmyLiana8886~ said...

berpesan-pesanlah kamu..

sis pun ada terbaca banyak blogger antra blogger gaduh..apa kes..

aritu mazidul dgn geng2 gay..aduh..mcm2..jupe depan2 la senang..hihi

¶A.K.I¶ said...

echah!~

kan kan kan...
sbo je la lyn budak2 mcm ni

¶A.K.I¶ said...

helioz!~

tgk 2 budak degil mmg g2 jawab nye... =p

¶A.K.I¶ said...

xtion kamen!~

at least maki ko xde mcm menghina kn2?? herdik2 kn2....
knnnnnnnnn

¶A.K.I¶ said...

sis amy!~

erkk.. geng gay???
ada gak?
parah2

Farid MOFASAD said...

aki..

aku kelu..

betul ke ko nie?

ataw orang lain???

¶A.K.I¶ said...

farid!~

alaah ko..
yg baek aje bkn ak...
yg jht je laa ak~ =p

Hazzy Ishak said...

kita tak penah gaduh kan kan kan

¶A.K.I¶ said...

hazzy!~

xpenah xpenah xpenah!

zella y said...

selagi ade PHD hurm....mmg hari2 pun boleh gaduh heheh...

Koyuki said...

apa barang nak gaduh
meh main judi meh..
kehkehkeh

aki busuk!!! :P

makdara terdiva said...

tak suka gaduh2 sebab tiap hari sayang... :)

Uruchimaru @ kf said...

iye2 jgn gaduh2 setakat usik2 oklah..

xkenalmakexchenta.blogspot.com said...

btowl tue...
xmo gado2..
xda baek..
thanx...wish my bufday ..haha

syaf said...

aku terkesima bila ayat itew keluar dlm n3 kaw..adekah engkau yg tulis aki???


TAKBIR link baru aku, sile promote

http://uncle-syaf.blogspot.com/

Frodo Baggins said...

lu bukan aki
mana aki??


>>__<<


tetiba, wa rasa terduduk di satu sudut
diam. dengar. tidoor.
muahahahhahahahah


baik ustajah. x moh gado2
jom gado dalam kelambu
ehh?? woohaaaa

Aujinz said...

Baekkkkkk cikgu..

meaooooowwww...
rarrrrrrrr...rrrrr..rrr..


muahahahhaha

alvin takda umah harga 8juta said...

salam ustazah akibon..
saya murid baru..




nge~~~~~~

touyakaruma said...

emmmmmmmmm okay .. taknak gaduh dah

http://touyakaruma.com/blog/

chentaMAYA said...

bagos la kalo sdr. xpyh ckp berapi2 ye aki. heh~