Friday, July 16

Naek Naek Naek

salam semua~

moga hari anda dilimpahi berkat dan keredhaan dari ALLAH. amin

hye! ini adalah entry pasal naek naek naek... yang lalu.. klik klik~
tapi kali ini... naek naek naek pasal laen pulak! semalam tengok berita tv9 sebab nak tunggu 8.30 kan layan cete bes... wa... kerajaan akan kurangkan subsidi untuk mengurangkan kos bla bla bla xnak amik port. yang naek GULA, MINYAK KERETA, MAKANAN BASAH, GAS......... 

pose da nak mula lagi beberapa minggu. persiapan raya ada yang da mula sikit sikit~ pada pandangan aku sebagai rakyat 1MALAYSIA.... kalu naek untuk satu dua barang dulu... da ok... kenapa kena barang barang yang memang keperluan hari hari yang banyak tu pon kena naek harga. ahhh.. susah la nak bincang hal macam ni... tapi kalu setakat minyak dan gas la.... bole terima. bab makanan harian, gula.... hurmmm

nak sumber??? ini kenyataan akhbar PM.

selamat bercuti semua!





17 comments:

¶A.K.I¶ said...

berat badan tak naek naek gak..
kos hidup je yang meningkat

SuRayA^i. said...

tau xpe..
aritu br naek, nh naek lg..saba jela

black_mel said...

yes...agree...see..dah cakap..hehe...

echah mashuri said...

berat bdn pom naik seiring dgn kenaikn hrge brg..ahhaha

redNing said...

pasnih harga brg2 laen pon mesti naik..

tu yg rasa nk naik je darah nih

wong ah ian said...

xpela pasni kite kuar naik public transpot je ki..xyah bwk kete ko ngan nini dah..hoho

¶A.K.I¶ said...

sis suraya!~

hahaha... bese la sis... kos sara hidup

¶A.K.I¶ said...

blackmel~

ko ni xde kelas ap??
hah hah hah!!

¶A.K.I¶ said...

echah!~

hahaha... perkembangan positif ke??

¶A.K.I¶ said...

redning!~

kenaikan ni akan terus.. sikit sikit

¶A.K.I¶ said...

ian~

hak ahh.. nek lrt je.. sng

Aujinz said...

mane ade naek la Aki..
cuma di kurangkan jer...



gagagagagga...:))

hiro said...

jom jimat, guna dapur kayu..ahaha

¶A.K.I¶ said...

ojin~

duet kerajaan dikurangkan la?? hahahha sengal ko~

¶A.K.I¶ said...

hiro!~

seumur hidup ak blom penanh lg try dapur kayu beb..
mak ak x aja lak~ ahahaa

Uruchimaru @ kf said...

nasib badan......!

¶A.K.I¶ said...

kf!~

trima aje laa... hahaha