Thursday, July 8

Qoutes Of The Day

Assalamualaikum....

*******************

Apabila amanah telah disia - siakan, maka tunggulah kehancuran. Sahabat bertanya, " Bagaimana mensia - siakan", Rasulullah menjawab, "Apabila sesuatu jawatan diserahkan kepada seorang yang bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancuran".

Al-Hadith (Riwayat Bukhari)

*******************

tak payah tengok jauh jauh, dalam malaysia da cukup nyata. kat tempat kerja aku da cukup terang lagi bersuluh. dalam kehidupan seharian pon kita tak mampu mengalas apa yang dinamakan AMANAH. ungkapan yang mudah tapi tanggungjawab yang payah. wallahualam





penamat post ini: sotong itu....... ohh sungguh!




10 comments:

Aujinz said...

betul betul betul..

isk isk isk..
aku lah tue..
huhuhu..

aku nak buat sambal sotong petang nie..ko nak tak Aki?

Farid MOFASAD said...

ko ke yang dengki at spain 2? hahahaha

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

gua bg contoh skit..meh tgk sini

samy vellu : kelulusan SPM je
ape die taw pasal JKR?
dulu la kan..

FAM (bolasepak msia)
tgk jwtn exec FAM..
sume hampeh
kan btol hancur...

alvin takda umah harga 8juta said...

ni haaa...
aku nak bagitau...
amanah itu sgt berat pada si tiada iman..

¶A.K.I¶ said...

ojin!~

walawehh!!
anta pkai DHL ok!
terbaek la ojin... ehheh

¶A.K.I¶ said...

farid!

cet...
usah dikenang bnda lalu!
kekkekeke

¶A.K.I¶ said...

xtion kamen!~

kan kan kan??
masa untuk kehancuran ke??
nauzubillah

¶A.K.I¶ said...

bon alvin!~

hyep2!!
sgt btl

zella y said...

hhhahah...
mmg pun...xyah gi jauh2....
boss suh wat keje,kita bukak internet...boss masuk opis,br pura2 wat keje...xamanah gak tu kan hahahah...

xpela aki...sabar je la...mmg susah agaknya manusia nak pegang setiap amanah yg diberikan...

aki...jgn marah kat sotong tu plak...senang2,gi tangkap wat tako...sedap tu...hahahah

¶A.K.I¶ said...

sis zella!~

hahahha... dr wat tako.. aki mau buat apa taw.... dorayaki!! heehehhee