Friday, August 13

Broadband


[satu kala senja nan sepi... bersuara seorang mahkluk halus ke telingaku memberitahu tentang berokban... ]

makhluk halus : eh... ko tak payah la pakai berokban lagi. sekarang tanggungan bertambah... parking umah nak kene bayar tiap tiap bulan rm60. berokban rm70. kalu potong berokban kan da jimat siket

aku : ala beb, aku tak bayar dua bulan je kot berokban ni.... sebab terlupa. bil pon datang umah johor bukan kajang atau sepang. 

makhluk halus : ko tak payah dah pakai berokban... lagi pon opis ko sekarang dah ada semua kan... tak de kena belok belok kan.... tak payah pakai... terminate aje....

aku : hasutan, hah ye laa aku potong.......

[maka sessi potong memotong pon berjaya.... operator siap tanya kenapa potong. yelaa... sekarang ni semua orang nak berokban, wifi and etc.... aku hanya diam]

aku : weh, ak dah terminate berokban aku... modem ni simpan laa. CSL kot, lawa lak tu wane pink corak corak. sume ingat pendrive...

[wa sgt syg modem wa!!]
thx google

mahkluk halus : takyah takyah. bak meh. bia aku jual. kawan aku nak kot.... nanti ak tanya.... eh bill tonggak ko bayar da belom ngeng??

aku : alaa.... aku bayar rm41. so tinggal dalam rm80 kot. bia laa.. ah, paking kete takyah bayar tiap bulan laa! sekali je.... hurmmm

mahkluk halus : takpe.. biar kurang tanggung bil bulan bulan.....

**********************

mahluk halus : aku jual berokban ko rm80. 

aku : hekkk??????????? modem harga rm80!!! aku beli rm190 kot~ tak sampai setahun tu guna....

makhluk halus : duetnye aku dah buat bayar bill yang tunggak...

aku : heeeeeeeeeeekkk~ apa ni... tak dapat duet langsung... [sedey gila]

[tyme ni wa da bengang ayam da... makhluk halus ni... ada gak kene pijak dengan aku kang!! haisshh... dan setelah berbulan berlalu.....lokasi tasik titiwangsa]

mahkluk halus : eh aku ada bawa laptop la.. hah sementara tunggu si [tutututtt] aku nak layan naruto ahh

aku : heh... kan kat aku koleksinye....

mahkluk halus : pe barang, pakai berokban la.... [sambil bukak modem baru dalam plastik!]

aku : eh,, pehal ko ada brokban ni??

mahkluk halus : kan aku da cakap, suro adik buat kan... 

aku : ????

[dan... beberapa ketika... yaitu sekarang]

aku : selalu ek nampak ko online sekarang..... 24jam.. aku kat opis je la... kalu tak sebok...

mahkluk halus : eh, seronok gak kan ad berokban ni... hihih...

aku : (^#$^%@#$!!!!

[dapat sebakul maki dari aku!! perghhh hati panas aje tengok orang laen online 24jam. aku pagi sampai petang aje laa kalu dapat. kalu dapat!]




34 comments:

Uruchimaru @ kf said...

pndi jgak si mahkluk halus tue!

Hazzy Ishak said...

tgk aku steady je walaupun tak online 24 jam

nak tahu rahsianya?

¶A.K.I¶ said...

senpai kf!~

knp mahkluk halus lak yg pandai!
isskkk...
mencik

¶A.K.I¶ said...

hazzy!~

alaa... ko umh ada astro...
xyah la bsg ngeng! =p

Aujinz said...

hahahhaha.. kesiann..

bagus laa makhluk halus tue bagi nasihat..:))

~qiFFara~ said...

klo ak ak simpan je modem cantek tu..

ko jual??adoi~~
lawa kot!!
siyes comey!
hehe

Nur Qistina said...

comelnya broadband tuh...pink lagi...
aigoo..happy la makhluk halus tu kan?
hehehe..=p

syufaa said...

hukhuk!
lawa modem tuhh!!

Lya Colours said...

masih menggunakan stremik
mekasih stremik
hohoho

redNing said...

aku pon igt nk terminate meksis berokband aku tuu....kadang2 rasa cam xbrbaloi baya 138 sebulan

stymx ok tak??

¶A.K.I¶ said...

ojin!~

nasihat dia mmg bgs ngeng...
tapi dia pon las2 beli gak berok... waaa sedey ak!

¶A.K.I¶ said...

qifarra!~

lawa laa...
ak mmg nk smpan beb!!
sedeeyy wooo T_T

¶A.K.I¶ said...

syuufaa!~

taw xpee... sobb sobb sob

¶A.K.I¶ said...

qistina~~

huhuhu...
mari kita hapuskan mahluk halus tu!!

¶A.K.I¶ said...

lya!~

hhaahhaa...
tu yg bgs...
student pakej murah..
xpe

¶A.K.I¶ said...

redning!~

waa.....
mhlnye!!
stymix je mmg ok beb~~

maCy said...

aduyai makhluk halus.. huhu

sabar ea aki :D

SuRayA^i. said...

haha!sape mkhluk halus tu sis?
cm siut jgk la die~

jane said...

hahahahhaha
makhluk halus ke syg?

ok..nk ckp
brokbenk itu sgt cumel

>.<

black_mel said...

hahahahaha...xpe...beli streamyx jer...sng...xyah potong2..

zella y said...

comel nyer beruk tu!!

pandai btol mahluk halus tu bg nasihat ye...hehehhe

alvin takda umah harga 8juta said...

kisah benar ke ni akibon??
makhluk halus tu sgt bijak..esok dia soh kau jual keta pula..sbb mahal nak bayar parking..

Mieza vs Rory said...

kisah benar ke ni akibon??
makhluk halus tu sgt bijak..esok dia soh kau jual keta pula..sbb mahal nak bayar parking.. (copy paste)

ketingting said...

okay! tak jeles. tak jeles pun aki ade broadband pinky.. hehe!
lawak si makhluk halus, banyak woah orang jenis macam ni

¶A.K.I¶ said...

macy!~

ye macy....
xpe...
duet dia bkn duet aki!
hahah

¶A.K.I¶ said...

sis suraya!~

ngee...
dia mmg mcm siot taw!
hahahah

¶A.K.I¶ said...

jane!~

beruk comel kne tgk tuan gak~
kyaa!!

¶A.K.I¶ said...

black mel!~

hahaha.... nti laa ak pk kan~

¶A.K.I¶ said...

sis zella!~

taw xpe sis..
mmg makhluk halus btl

¶A.K.I¶ said...

bon alvin!~

yg benarin bon~

¶A.K.I¶ said...

miezza!~

ko sengal

¶A.K.I¶ said...

ketingting!~

ko jeless kannnnn...
kn knnnnn

lalink7 said...

hahahha..kelakar gile la...hehe

juliet. said...

comel ahh berokben tu..kaler pink..auwwww