Wednesday, August 4

Murid Yang Kurang Ajar


salam semua...

title diatas adalah tajuk yang diberikan pada video dibawah ini. cerita ini masuk dalam buletin utama malam tadi. malam rabu. tapi dikaburkan la. dan soalan soalan dan siasatan dijalankan oleh wartawan tv3 kepada mereka yang terbabit. terutama pakar pakar dalam bidang psikologi dan pendidikan.



tapi aku nak tau apa pulak pandangan korang korang?? sila bagitau. lagi lagi yang bakal bergelar guru. sebab budak budak sekolah zaman sekarang ni. tak macam budak budak yang lahir tahun 80an macam kita kita. so  cabaran lagi hebat mendidik remaja lagi lagi yang wujud pada tahun millenium tahun 2000 ni. 



kepada bakal bakal guru... gudluck dalam mendidik!! anda mampu mengubahnya~ 
[iklan shell] <---- kekekeke!!



40 comments:

MOFASAD said...

aku dah tgk dah... macam2 lah dak2 sekarang




sora macam serawang made je..

MOFASAD said...

serawak*

¶A.K.I¶ said...

FERRY!!

hah... mlm td ak br taw.
mmg agak tah ap2~

ASaDa RyutaRo said...

bodoh betul la dak ni.. haha.. jwpan cam hampeh. hahaha.. dia tau ke dia jawab apa? nanges2 lak tu. hahaha..

ni kurang ajar ni. sebenarnya dia nak penjelasan, kenapa cikgu marah dia. tapi cikgu punya jwpn cara kasar, jadi jwpan dari budak tu pun kasar.. tapi sangat kelakar jawapan dari budak ni.

kalau dia sendiri tengok video ni, mybe dia sendiri akan faham nti..

*cam loghat iban dak ni.

ASaDa RyutaRo said...

cikgu : layak ke kamu sekolah?

pelajar : layak ke cikgu mengajar?

cikgu : saya marah bersebab.

pelajar : saya marah pun bersebab.

hahaha..

pelajar : he he he..

cikgu : tak malu..

pelajar : kamu juga tak malu. saya tengah marah dengan kamu.

cikgu : tengok la..

pelajar : apa tengok2..

cikgu : pegi balik la..

pelajar : pukul berapa saya balik?

hahahahahahahaha... kelakar!!!

Hazzy Ishak said...

tak tengok pun

Uruchimaru @ kf said...

ssh nk kate..spatutnye cikgu kena byk sbr!

Lya Colours said...

budak2 zaman millenium kan
gitu lah
huhu
hormatilah guru anda !
termasuk cikgu memandu

suzzsuzie said...

sy bukan cikgu tapi sy rasa cikgu tu dah ckp dia marah bersebab...klu anda cikgu mesti sakit hati dgn pelajar yg perangai mcm ni...cikgu tgok pun tak boleh...ckap ngan cikgu tunjuk2 atas muka....cikgu sy dulu lg garang tapi budak2 tak berani cakap apa...cikgu tu sibuk sbb cikgu tu nak mendidik.......tak boleh pisko dah bdk macam ni...suara pun macam apa ckp ngn cikgu...

SZ said...

komen lya sgt sengal!

oh nada said...

erk. mesti ada sebab punya cikgu tu marah. adoi la. susah la budak2 sekarang. mati aku nanti T.T

maCy said...

err, maCy ta paham sgt act mule2..
1. dat kid is knda rude
i wont eva do dat evn maCy die salah. n id never do dat.

2. ckgu 2 care kasa ke? maCy tgk relax je, ke maCy y ta paham

3. dak 2 cm tatau na jwb ape j, asek ulg blk ckgu 2 ckp ape..

4. knape bterusan bckp j? sbb ckgu da xleh rotan bdk..

5. bdk2 skrg x mcm dlu, not evn cm zaman maCy kot.. they're hard to deal wif

6. doakan la maCy wokay ea... wUuuuu

zella y said...

hurm...skrg ni cikgu kena psg lawyer hehehe

mier@merr said...

mmg mcm tu pn perangai..tp dak skola sy takdela truk smpi gtu...kne lempang skali senyap la...;.


tp.... dorg ni sbnrnye kurang kaseh syg....

redNing said...

kejer cikgu skrng nih kena amik insurans nyawa

echah mashuri said...

uish..kalo echah jd ckgu siapla bdk ni...
tp kalo pkl nnti jd kes len lak...err...xtawla...krang asam jawa punyer bdk!!

¶A.K.I¶ said...

bro asada!~


hahahah!!
adoii bro!!
awat la bro siap wat trasnlation ni??
hahahaha

¶A.K.I¶ said...

hazzy!~

iskk la ko ni!!!

¶A.K.I¶ said...

uruchimaru kf!~

yess senpai.
sbb cikgu skrg kne pakai psikologi lebey...
klu dia provok mcm tu...
kita kalu berada kat tmpat murid pon akan bengang

¶A.K.I¶ said...

lya!~

cikgu memandu pon ttp cikgu kan kan?
hahahah

¶A.K.I¶ said...

suzzsuzie!~

tu lah kan...
penin pale cikgu cikgu sekarang nak melayan kerenah...
budak budak skrg ni da lmk sgt la

¶A.K.I¶ said...

SZ!~

hah ko...
hormati sensei ko yg mls mengajar tu ok!!

¶A.K.I¶ said...

nada!~

hanya 1 yg mampu ak kata beb!!
GUDLUCK!!!

¶A.K.I¶ said...

macy!~

aki penin baca komen kamu la yg!
hahaha....
apa2 pon.... wish u all da bes

¶A.K.I¶ said...

sis zella!~

owhh yg itu..
aki sgt stuju!

¶A.K.I¶ said...

mier!~

wow! kne lempang syp ea?
hurmm.. btl la gak kata anda tu...
kurang kasih syg

¶A.K.I¶ said...

redning!~

dan kne psg lawyer mcm yg kak zella gtaw! heheh

¶A.K.I¶ said...

echah!~

tu la... ap pendekatan yg cikgu nak lakukan pon tak taw...
pukul kata dera...
marah melawan. mcm mne?

Aujinz said...

aku teringat zaman aku skolah dulu..

hahahha.. macam tengok diri sendiri plak..

:))

syufaa said...

haahahahaha! adehhh.

¶A.K.I¶ said...

ojin!~

haah!
sah budak jahat!

¶A.K.I¶ said...

syuufa!~

ap yg klaka yang?

Frodo Baggins said...

huhuhuhuhu ...
rebel pun xderlah secilanat dak ni
ehkekekekke ... parit, mau spedo ka?

¶A.K.I¶ said...

frodo!~

ehh! hidup ko?
oo lpe... utk khamis mlm jumaat!
hahahah

SuRayA^i. said...

adeh,
msti ckgu tu mrh de sbb kn..
=O
rsenye bkl2 ckgu kne ambik kos psikologi gk la..kne tau cane nk deal ngan stdnt cmni
kalo x pengsan gk nh -.-"

ketingting said...

budak sekarang memang superb!
lelaki kurang ajar, pompuan sebuk mengandung. apa nak jadi niiii

black_mel said...

aku samseng2 aku masa sek dulu pun x penah lawan cikgu kot..x berkat ilmu dia ajar nnti...giler tul bdak tu...tp x tau la kot2 dia ada masalah yang sangat kritikal..who knows..

¶A.K.I¶ said...

sis suraya!~

haha..
taw xpe sis~

¶A.K.I¶ said...

ketingting!~

hahahah...
dorang ni tak dididik dr umh la...

¶A.K.I¶ said...

black mel!~

tu la...
nakal2 dak2 skola dl dgn zaman skrg laen.
terpengaruh lg~