Tuesday, August 3

Fakta Menarik

salam semua...


pagi pagi sedikit emosi dan sedih sebab layan cerpen remaja bersiri dari Trilogi Jiwa Lara dalam belog Anuar Kamaruddin yang sudah berkembang ke episod 23. huhuh....


dari 250 fakta yang aku baca sumber dari SINI. beberapa fakta aku senaraikan balik, yang aku rasa aku nak buat simpanan dan bacaan la... antaranya ialah:


  • Bola mata kita beratnya lebih kurang 28 gram. da pernah timbang?? 
  • Beberapa jenis cacing pita akan memakan dirinya sendiri jika kelaparan
  • Babi tidak boleh berpeluh karena tidak mempunyai kelenjar peluh. Mereka berlumur lumpur untuk mendinginkan kulitnya. harap maklum la ye
  • Rata-rata manusia bergerak 40 kali dalam tidurnya. korang sedar tak?
  • "Llanfairpwllgwyngyl lgogerychwy rndrobwlll" adalah nama sebuah desa di Wales Utara, Inggeris. [macam mana nak sebut ek]
  • Johnny Deep takut pada badut. kahkahkah!!
  • Dengan merentangkan kedua tangan sejauh mungkin, jarak dari kedua hujung tangan adalahsama dengan tinggi kita. yeee keee....
  • Kira-kira 100 orang tersedak ballpoint tiap tahun.
  • Orang yang menggunakan tangan kanan, kira-kira, 9 tahun lebih panjang umur dari orang kidal - hahaa... nasib menaip pakai kiri kanan
  • Kutu rambut sebenarnya lebih suka hidup di kulit kepala yang bersih daripada yang kotor. jadi.....
  • Dry Ice tidak meleleh, tapi menguap. pemejalwapan ye... harap maklom

ballpoint pen... 



ketulan ais... or dry ice~


22 comments:

Aujinz said...

ais kering la Aki.. sebab ape dier tak cair sebab dier memang gas..

Aujinz said...

aku pes.. :D

SZ said...

nak g timbang bola mata la kejap.
hihihi.

aku rasa aku tidur gerak lebih dri 40 kali. 100 kali mungkin.


ngahaha.

¶A.K.I¶ said...

ojin!~

awlnye~~
ko online kat mne?
hehehe....
ais kering dan dry ice~

¶A.K.I¶ said...

SZ!~

ngaaa!
ko tdo bley lak ko sedar??
kn heran tu!
huhuh

Mieza vs Rory said...

cane nk timbang bola mata?? kena kuarkn ker???

Hazzy Ishak said...

susah nak terima fakta ni
Kira-kira 100 orang tersedak ballpoint tiap tahun

¶A.K.I¶ said...

mieza!~

da tu??
takkan nk timbang dengan muka ko skali kn...

¶A.K.I¶ said...

hazzy!~

aneh kan?
geget pen slalu la tu...

redNing said...

Llanfairpwllgwyngyl lgogerychwy rndrobwlll......btol x aku sebut

¶A.K.I¶ said...

redning!~

mne ad ko sebut..
ko kopi pes aje ayt tu~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

tang kutu rambut tu...pitam! :P

khai said...

aki,aku rindu kau. haha

¶A.K.I¶ said...

nuar!~

kekekeke!!
fengsan da dia ni...
bakyahh!! oo bakyahhh!!
[hhahaahaha]

¶A.K.I¶ said...

nuar!~

kekekeke!!
fengsan da dia ni...
bakyahh!! oo bakyahhh!!
[hhahaahaha]

¶A.K.I¶ said...

just khai!~

waaa..
lme gle xnmpak ko!
hahhaa

Uruchimaru @ kf said...

erkk mcm ner nk sebut name tmpt tue..?blalalala.plain

¶A.K.I¶ said...

senpai KF!~

bhaaahhahaa!
blalala??
ap la..

mier@merr said...

apesal mata takleh cabut nih..nk timbang...haha

alvin takda umah harga 8juta said...

aikkk...asal bola mata aku 8kg??ni nak timbang termasuk urat mata yg bersambung dgn urat tengkuk ke??

echah mashuri said...

wah!fakta2 menarik neh...huhu
yg xthn kutu tuh..
ade gak eh?heee

lalink7 said...

my favvy actor takut badut? autaa nieh..yeke? hehe cam budak2 lak..