Wednesday, June 16

Pesan Nabi Sebelum Tidur

Assalamualaikum!!
selamat tengah hari....

pagi pagi berjalan jalan beloging beloging. lepas tu bekerja la kita sekuatnya bekerja la kita sehendaknya... okey okey! aku da merepek. ampun ampun.. cam bese takde bahan nak cete makanya aku pon cek la emel emel... dan rasanya benda yang baek baek ni sangat elok dan mujarab dikongsi bersama kan kan kan? jom kita baca.

Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : "Ya Aisyah jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara , yaitu :  
1. Sebelum khatam Al Qur'an ,  
2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir ,  
3. Sebelum para muslim meredhoi kamu ,  
4. Sebelum kau laksanakan haji dan umroh....

Bertanya Aisyah : "Ya Rasulullah.. .. Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara seketika?"   

Rasul tersenyum dan bersabda : "Jika engkau tidur bacalah : Al Ikhlas tiga kali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur'an.  

Membacalah sholawat untukKu dan para nabi sebelum aku , maka kami semua akan memberi syafaat di hari kiamat.

Beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredhoi kamu.

Dan , perbanyaklah bertasbih , bertahmid , bertahlil , bertakbir maka seakan-akan kamu telah melaksanakan  ibadah haji dan umroh "
sumber: emel dari rakan

terima kasih google


penamat post ini: 

dikatakan juga sebelum tidor tepok tepokkan bantal kepala sebanyak 3x untuk kita mudah bangun keesokan harinya. selamat beribadat untuk semua... [^_^]

31 comments:

Hazzy Ishak said...

aku ingat tido 'mati' tadi

¶A.K.I¶ said...

hazzy!~

iskk...
ko ni la...

Uruchimaru @ kf said...

uisk hazzy !

aki tabik spring !

¶A.K.I¶ said...

kf!~

salut!!

wong ah ian said...

sbelum tido main msg, nak tido check henpon ade awek msg ke x dan letak tepi kepala, dan bgun jugak bila henpon bunyik..

cuba tukarkan henpon tu dgn surah yassin..

syaf said...

aku dah amik dah award itew...trimas

hellioz said...

nk bgun tdo dulu gwa fail
skunk cm senang sk8
gyahahahaahahah~

SuRayA^i. said...

thnx for sharing this sis =D

p/s: da ambik award da =D

¶A.K.I¶ said...

ian!~

benaran!!

bro ian bess

¶A.K.I¶ said...

syaf!

sme2!!
hahaha

¶A.K.I¶ said...

hellioz!~

wahh ko...
dan dan kn bley bgn dgn lena!
hahaha...
bgs2~

¶A.K.I¶ said...

sis suraya!~

ur welkam!!

redNing said...

aku lalai..abai pesan Rasulullah saw

Frodo Baggins said...

aki ... sblum tido kene manja2kan. sunnah jugerk. tolong tepokkan bantal i.


>>__<<



bnyak yg dah terabaikan ...

¶A.K.I¶ said...

redning!~

ingat mengingati itu penting bagi sesama manusia kn2~

¶A.K.I¶ said...

frodo!~

baek yang.....
































PANNNNNGG!!!!

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

kl ade bini kt sblh konpem esok xbgun tdo.hehehe



astaghfirullah






renung2kan & sama2 kite beramal!
entry yg bgus!

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...
This comment has been removed by the author.
black_mel said...

thnx 4 sharing aki..lama aku x baca entry2 mcm ni..kau pun dh berubah...

ieQa sWetLuv said...

thanks dengan perkongsian, alhamdulillah ada sebahagian ika amalkan =)

Aujinz said...

bantal dah tepuk..

sape nak tepuk aku plak nie???..

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

aku slalu tido ngigau kan kau ..

apa kes??

zella y said...

info yg bagus...
elok la menambah amalan2 sblm tdo kn... ;)

ahchOng's said...

blog hang perlahan lahan di facebook kn ya??

¶A.K.I¶ said...

kamen!~

ko ni..
mmg da smpai seru ni..
aissshh

¶A.K.I¶ said...

black mel!~

aku da berubah??
means??
huhuu..
ur welkam

¶A.K.I¶ said...

ieqa!~

bgs2~~
keep it up taw..
aki pon kne slalu aml kn!
ur welkam

¶A.K.I¶ said...

ojin!~

sila tepok diri sendri..
hahaha

¶A.K.I¶ said...

alvin!~

hah! x bce doa la 2..

¶A.K.I¶ said...

sis zella!~

yah! jom sme2 amalkan ok!

¶A.K.I¶ said...

acong!~

cemburu da....