Tuesday, June 8

Luahan Hati Yang Lama Dah Aku Simpan

ASSALAMUALAIKUM....


malas aku mahu intro ayat bunga bunga.. kang laen jadinya... base on tajuk la kan.... dan mengikut keadaan semasa sekarang... aku tak pasti sama ada blogger sedar atau tidak yang aku sudah semakin kurang blogging ke belog anda anda semua dan aku da kurang membuat entry yang aku sendiri boleh rasa puas... base on komen komen pada entry entry pon... alaahh makin cipot!! sebab salah aku... aku sedar.. aku tak konsisten dalam blogging dan aku da kurang blogwalking ke belog belog yang selalu support. las las semua blah. amat amat mendukacitakan...

namun.. itu lah hakikat. niat mau berkawan rapat dengan blogger blogger macam makin terkubur. aku rasa macam aku ni terlalu lembap dalam blogging tentang isu isu yang blogger blogger sering perkatakan masa kini. kenapa???

semua nya berpunca dari... persekitaran kerja aku yang sangat tidak PROFESIONAL. walaupon aku berada di unit korporat, tapi seriusnya ada orang yang sangat sangat tidak PROFESIONAL dalam menjalankan kerja. mengakibatkan aku banyak masalah dan mengganggu rutin harian kerja dan kehidupan aku. aku menganggap ini sebagai cabaran. sebagai dugaan ALLAH S.W.T kerana aku sedar jika aku terlalu merungut hingga aku lupa akan rezeki yang telah ALLAH bagi... nescaya aku akan menimpa musibah yang lebih hebat. aku bersyukur... aku redha.... tapi dalam masa yang sama... aku sedar... ramai yang tak nak tengok aku menjadi seorang yang berjaya... [atau ini adalah dugaan untuk aku mecapai kejayaan??]

marah, bengang, sedih dan kadang kadang hairan kenapa manusia sesama sendiri mahu menghancurkan manusia... andai dia adalah bangsa laen, mungkin alasan mahu menaikkan martabat bangsa dia... tapi yang seISLAM, seBANGSA, sama wana kulit... sama bahasa pertuturan.... [namun sombong dan enteng dengan melayu... mahu bertutur dalam bahasa penjajah...tapi tengok tengok takde la hebat mana pon] masih mahu menjatuhkan maruah orang laen. NAUZUBILLAH. 

jika kamu... kamu dan kamu merasakan aku terlalu muda untuk mengecapi kejayaan dalam kerjaya... kamu silap. kerjayaan bukan dikira dari umor dan fizikal namun dari akal dan minda yang ALLAH telah berikan. aku taw.... dalam organisasi ini.. aku yang paling muda... aku yang paling cetek pengalaman[mungkin] namun, jauh aku mencari pengalaman hidup untuk aku teros terosan bertahan dan bersabar macam hari ini." YA ALLAH, KAU kuatkan la IMAN hambaMU yang lemah ini....."

dan aku harap... andai rezeki di luar sana lebih baik dan selamat untuk aku... tanpa ragu ragu aku akan pergi. namun andai ini adalah rezeki yang terbaek ALLAH beri pada aku... aku BERSYUKUR dan akan sentiasa berdoa dan bertawakal agar ALLAH tabahkan hati dan permudahkan segala kerjaan aku. kerana... kerja itu adalah satu IBADAT kepada ALLAH....


WASSALAM~


penamat post ini:


adakah aku yang sebenarnya salah langkah??
atau hanya keadaan belum mengizinkan...

33 comments:

Hazzy Ishak said...

ko cakap berbunga2 la wey...
he he he

ko ni pesal? explain dngan lebih teliti? silap langkah apa?

¶A.K.I¶ said...

hazzy!~

aku da ckp abis straight da tu la...
ko ni...
iskk!!

zella y said...

xpela...wat ms ni bersyukur je dgn rezeki yg ada...

insyallah...nanti klu ada rezeki,dpt la yg lain tu....
be strong girl...

¶A.K.I¶ said...

sis zella!~

hurmm...
i will..
thx sis

BULLET said...

hah, ko pesal...lempang nak...skit2 nak majuk...lek la...bagi kaki kang...wakkakakaka...wei, argentina juara world cup tahun ni ...

¶A.K.I¶ said...

bullet!~

waa!! ko hidup!!
ala ko ni!!
garang btl laa..
taw laa rindu kat ak!!
huh?? argentina??
mcm slh aje!!

black_mel said...

relax aki..tu satu2nya sifat semulajadi..sering x puas hati dan iri hati...entah apa yang di cemburukan.padahal sama2 islam...

ASaDa RyutaRo said...

hahahaha.. bunga2..

sian lak ko. tapi takde guna ko lari daripada masalah or tekanan pekerja tak pro tu. segalanya mendewasakan n beri pengalaman.. hadapi dengan senyuman. yeah!

tunjukkan kebolehan diri. buat kerja seikhlas mungkin. org laen mungkin punya agenda utk jatuhkan kita. tapi kalau usaha kita lebih drpd usaha mereka2 itu, kita menang beb!

~AmyLiana8886~ said...

sabar la aki..ni dugaan smua..

biarlah anjing je yg menyalak..jgn kila mnyalak sama...

Allah n ktorg sntiasa bersama aki..

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

ada org nak jatuhkan maruah kau..kau sepak je perut beliau..

Jantan Keparat said...

aah...
kite bersyukur la kan??
ade rezeki..
ada laa diew..
ehhehe

¶A.K.I¶ said...

black mel!~

tu la..
aki pon tak mengerti....

¶A.K.I¶ said...

asada!~

thx bro atsa kata2 semangat anda..
kurang sket rce down

¶A.K.I¶ said...

sis amy!~

thx sis...
luahan untuk meredakan sakit di hati..
sekurang kurangnya ilg sket stress

¶A.K.I¶ said...

alvin!~

andai dia adalah setaraf dan selevel ak..
ak mampu lakukan...
malangnya..
dia adalah org atasan yg memperkecil kecil kan kebolehan diri aku

¶A.K.I¶ said...

alvin!~

andai dia adalah setaraf dan selevel ak..
ak mampu lakukan...
malangnya..
dia adalah org atasan yg memperkecil kecil kan kebolehan diri aku

hellioz said...

ah.
lu relax je

papehal roger gwa,
gwa payung megi semangkuk dua
hokeyh?

gyahahahahah~

btw dude
lu xnak buang ke widgeo tuyh?
selalu sangat pop up muncul
tensen gwa
gyahaahahahaahah~

BABAI!
gyahahahahah~

Aujinz said...

rilek aaa Aki..

semua tempat same jer..

asalkan namanya manusia dan Melayu..
selagi itulah macam tue...


hik hik hik

Lovely Bella said...

erkk.. bella pun mengalami situasi yg same.. tidak konsisten dlm berblogging.. huhuh sume atas mslh sekeliling heheh:)

¶A.K.I¶ said...

jantan keparat!~

2 la beb...

¶A.K.I¶ said...

helioz~

widgeot ap beb???

sah pc ko x da flash terkini~
hahahah

¶A.K.I¶ said...

ojin~

oii senget...
knp ada hik hik hik??

army4war said...

lama tak jengguk blog ko.. sabar la dik.. dugaan tu..

Mieza vs Rory said...

cool k....huahuahauha

dh bis kumpul koleksi button crops???

syaf said...

kaw blah skung.....tetibe

n3 kaw bergitu meyayat perasaan sgt...nagis nangis nangis...

aku pon jarang blogging, aku update sendirik, bace org nyer kurang sebab busy sgt...x de mase...

2 r ko pilih r mane kije yg sesuai...kaw nk stay ke nk blah ke ko pikir2 ler

m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] said...

hembus je dia dgn strow......senang je...x pon amik host bomba ajukan akt dia n tempat dgn air..senang je...

¶A.K.I¶ said...

mira!!

huii.. gle lme ko x terjah ak..
hurmmm.. sabar je pon yg mampu ak buat...

¶A.K.I¶ said...

mieza!~

ya....

ohh2! sudah abs.. tp xleh nk snap beb..
kamera xde.. hahaha

¶A.K.I¶ said...

syaf!~

ad better job.. ak blah la...
ko ni..
nak halau ak dr belog ak sndri ea?

¶A.K.I¶ said...

mapie!~

pe kes...
straw x berkesan..
pili bomba 2 terbaek!

Uruchimaru @ kf said...

adik aki? i hope u fine right now!
keep on..! smiles in u face..!

amy'z said...

same la kiter...huhuhuhu

amy'z said...

same la kiter...huhuhuhu