Monday, November 8

[Empty]

























p/s: fighting deeply inside the silent...

40 comments:

Frodo Baggins said...

hey ... ok?
nah eskerim!

¶A.K.I¶ said...

frodo!~

hye~ yups~
makaseh!!

chentaMAYA said...

hee. adat la tuh! dunia xsllo tng! same juge hati! bukan name kehidupan kalo selalu je bahagia! ngee~

Lya Colours said...

i was born to make you happy
lalalalala ~ ~

AJ Nismihan said...

andai sang jejaka mampu pandang jauh ke dalam diri si gadis

pasti dia mahu menyulam sayang yang benar sayang pada diri gadisnya
biar sakit dan perit hatinya bisa mampu dirawat dia
biar luka yang bakal datang esok, dia mampu redakan sebelum ia sendiri muncul
dan
biar dia pasti semua suis gembira gadis-nya bisa dia petik usik
agar yang bisa keluar dari tubuh gadis-nya hanya tawa dan manis senyum yang tak sudah-sudah.

tapi

itu cuma andai sang jejaka

dan

mana mampu semua jadi nyata

maka

terimalah si jejaka seperti mana dia
sesempurna dia yang pasti tidak akan pernah sempurna bila-bila
biarlah jejaki guris sesekali hati sang gadia, supaya esok ada kesempatan gadis bermanja kasih dalam peluk halal si pujuk jejaka
biarlah sang jejaki buat gadis sedih sekali sekala, agar nanti ada sentiasa ada jaga-jaga dalam hubung mereka

dan

biarlah jejaka terima gadis seperti mana gadis itu sendiri
itu sudah cukup sempurna buat diri si jejaka

pastinya

ah
boleh begitu?

Aujinz said...

Kalaulah aku lebih sensitif...

SuRayA^i. said...

awat sis?

SuRayA^i. said...
This comment has been removed by the author.
e. indah said...

its ok 2 b keras kepala and 2 fight 4 urself ...coz in this harsh2 world, nobody care truly deeply for us, so this is our own territory..we deserve to fight for our own need, our own right ...be strong in no matter what ok sis ...

: )

maCy said...

gambaq xkua almaklum melaka negeri maju. pe pn be strong sayang~



smpai ati frodo ta kasi macy eskrem, die kasi coli. uhh

redza said...

apa aku nk komen kali ni ek hmmm

SZ said...

its true.

lalink7 said...

red ~ blur lagi..

sabar ye aki..
setiap yang berlaku ada hikmah..
yes..let fight for ours sake..

aku zaty said...

Aki larlink!
no matter what happen to u,
be strong k~! :)

Mieza vs Rory said...

first quote...yesss i like

Eazy Izzuddin said...

why aki?
ni nak kene bro blanje ni baru oke..
hehe
xD

¶A.K.I¶ said...

lya!~

beb..
aku mimpi kan diri mu! ahaks

¶A.K.I¶ said...

AJ!~

andai kita mengharapkan si dia sebegitu bukankah perlu untuk kita jadi sebegitu dahulu?

sebelum mengharap kasih dan sayang dari si dia ikhlas dan luhur...
bukankah perlu hati ini diikhlaskan dan diluhurkan selalu?

tapi kita juga tak bisa mampu sempurna umpama bunga mekar kembang sentiasa..
pasti ada masa....
kita juga saling melengkapi.
nanti~

¶A.K.I¶ said...

ojin!~

huhuh...
wish u r bro~

¶A.K.I¶ said...

sis suraya!~

its nothin act.
haha...
aki jus like the statement given from the pic i pick~

¶A.K.I¶ said...

sis E!~

yeappp!~
ur absolutely rite sister~
as im da small little human...
i know som1 have a harsh tyme more than me~

¶A.K.I¶ said...

macy!~

hah gamba x kua ke?
ayark~~
keh keh keh~
frodo syg aki lebey la tu~ huhuh

¶A.K.I¶ said...

Mr. REd~

ayoyo~~

¶A.K.I¶ said...

Sabarimon!~

hah!! mon pon setuju dengan aku~~
yuuhuu!

AJ Nismihan said...

ya, kita takkan pernah bisa sempurna.
tapi, kita bisa melengkapi si dia.

biar tidak sempurna mana pun dia, dia bisa lihat penuh lengkap dengan wujudnya kita.

ingat satu, hidup ini kena lebih memberi dari meminta, itu akan lebih penuh aman.

tahu tak?
kuntum bunga itu sendiri indah bukan dengan berdiri sendiri.
Tapi, semua kelopak bunga itu berpeluk kemas-kemas menutup lemah satu dari yang lain. Maka yang kita nampak akhirnya indah yang tak putus2.
betul kan?
yang penting itu? melengkapi.
yang penting itu? kerjasama. ah itu mudah di basahan bibir, tapi melaksanakannya?

*senyum*

¶A.K.I¶ said...

sis husz!~

kak abaikan aje redza tu la!
hahaha

yups! fight2 aja2!!

¶A.K.I¶ said...

lovely zaty!~

aja2!!
aha~ isnyaALLAH nothin happen darl

¶A.K.I¶ said...

mieza!~

kan kan...
lovely qoute i suppose~
aku suka kan kedua dua quote itu~

¶A.K.I¶ said...

bro eazy!~

kikikiki!!
pegi i-city x bgtaw!
majuk2~
sila blnje~

¶A.K.I¶ said...

AJ!~

benar...
untuk bermadah berbicara...
mmg enteng saja bunyinya...
lebih memberi insyaALLAH lebih barakah nya....

lebih merasa... mungkin hilang nikmatnya... betul?

saling melengkapi.
tapi terkadang,, tamak dan hawa nafsu menyebabkan kehidupan itu pincang. salahkan dia? salahkan aku?
atau mungkin... perlu ianya berlaku?

haha.... hidup lukisan dunia...penuh corak dan warna....

dan bunga yang mekar itu...
hasil benih yang suci dan luhur...
makanya...
mereka bersatu...
padam kan segala cela...
tonjolkan kelebihan itu...
ahh si bunga...
andai aku bisa seperti itu

AJ Nismihan said...

ada satu yang berpesan.
semuanya sudah tertulis.
kita, sedayanya cuba menjadi terbaik, tapi, andai yang terbaik itu bukan untuk sidia yang kita penah letak harap, bagaimana kemas jalur2kait kasih itu akhirnya bisa lerai dalam sekali pejam.
dan
menangislah buat merawat sebak
tapi
bukan menangis yang panjang
takut nanti kita marahkan pada yang bukan salah.
ah
Allah itu Maha Mengatur, dan Maha Tahu yang terbaik; dan sedang kita tak bisa tahu itu kan?

selagi kamu bisa tabah dan redho, ada bunga dan pelangi yang lebih semerbak dan ranum buat pandang dan nikmat kamu hujung nanti.
percaya itu.
ya, percaya itu!

¶A.K.I¶ said...

AJ~

aku berharap...
bunga dan pelangi itu...
kekal mekar hingga ke hujung nyawa!~

aku berdoa...
agar ikatan itu...
tetap segar dan bercahaya...
dengan berlandaskan keredhaan dariNYA~

ya~ siapa kita hanya hambaNYA yang hina....
sepatutnya kita menyembah padaNYA yang ESA...

dari situ~
berkat dan restu utama dipegang..
dibawa menjadi landasan hidup yang sempurna, pada pandangan kasarnya...

owh, aku menginginkan bahagia selamanya...
semua manusia menginginkan bahagia yang hakiki...
tapi aku, engkau mereka dan dia sering kali alpa...
hanya mengejar dunia...
kerna itu...
ALLAH menyedarkan aku, engkau mereka dan dia... agar kembali kepadaNYA~

benar?

AJ Nismihan said...

aku setuju untuk itu.
dan bukan salah aku kalau kadangnya dalam dugaan itu aku gagal menangis; tapi aku ganti dengan sedikit senyum yang benar bukan aku sengajakan.

"Ah, Allah duga aku saja ini. Itu tanda DIA sayangkan aku! Alhamdulillah"

ya, pasti saja bukan selalu, tapi, tetap ada.
indah kan dunia ini.

*senyum*

Frodo Baggins said...

bumi masih bertasbih diatas paksinya selagi sangkakala belum ditiup. masing2 tunduk jalankan tugasnya. mengagung. memuja. kita?? la tahzan


Big hugs aki. nah eskerim.


>>___<<

¶A.K.I¶ said...

AJ!~

kerana dunia ini...
diciptakan olehNYA~
pasti~ ianya indah!
sentiasa membahagiakan.
AMIN~


*senyum senyum*

¶A.K.I¶ said...

frodo!~

huhu...
abg yang baek.
terima kasih.

ya~ aku sendiri alpa sahabat.
maka... aku ingin berpaling bermula semula.
agar aku berada sebaris dengan paksiNYA sentiasa mengagungkanNYA~

adakah telah lewat?
tapi ianya belum pernah lewat bukan

AJ Nismihan said...

Frodo
{bumi masih bertasbih diatas paksinya selagi sangkakala belum ditiup. masing2 tunduk jalankan tugasnya. mengagung. memuja. kita?? la tahzan}

yang ini sudah penuh segala bicara kan?
aku mohon mencadang agar usul yang diutarakan Encik Frodo diterima pakai.

*sambil bersungguh-sungguh mengetuk meja tanda setuju*

Sekian

¶A.K.I¶ said...

AJ!~

usah dibimbangkan...
perkara ini sudah dibawa ketengah!

sebagai jury yang mengadili~
hal ini akan dibawa ke muka pengadilan

syaf said...

15 ratus tahun aku tak bukak blog ko, skali bukak ini jerk ko bagi....



bunuh diri.... :p

¶A.K.I¶ said...

syaf!~

hahahahah...
engko ni!
kn ad da update baru!
ap laaa
sket pny panjang!