Wednesday, October 13

Perghh!!

salam!!


dah tahap 98 darjah celcius dah ni...[ermm xreti lak nak buat simbol celcius... mne nak cari benda bulat kecik??]

perghh perghh perghh... dalam ati dah bebal dah nak maki maki habess....tapi aku bangga dgn diri aku sendiri... [org laen xske ak xkesah!!] sebanyak mana dalam hati rasa berapi.... jari jari mampu menyusun ayat hasil dari arahan akal fikiran.

marah! memang aku tengah marah. sebelum ni ak tak cakap ak marah. ak cakap ak geram... boleh tersenyum dan gelak ketawa walaupon palsu. tapi kali ni tidak! [oo cek cek blk sempat gak ak bg salam! ahaii]

apalah dugaan yang ALLAH turunkan pada aku ni. hurmm aku pon seksa nak hadap. hal mangkok hayun pemusnah rumah sebok mesej mesej aku... sekali aku libas sebok pekong aku ko nak cete. bila ak cakap ko PENGEMIS! diam teros. aku tak suka hina orang. berdosa. sapa kita nak hina hina manusia. mak ak selalu pesan "jangan cakap besar... jangan selalu keji keji orang... tengok depan mata..xpyh jauh jauh... akibat orang yang suka keji orang... suka cakap besar..."

memang sah da terbukti. tak payah jauh jauh. depan mata. BAPAK aku sendiri. ahh abaikan itu. tapi bila aku bersabar.. selagi itu kau kau yang bernama SYAITAN menghasut manusia yang tak berilmu untuk menyakitkan dan menyeksa ak......

diam. terus membisu. setakat mesej memang no hal. jom la jumpa lagi. nak tengok lagi kau tercekik dengan helah sendiri. tak nak... tak berani.... diam! haii la manusia. tu satu hal. hal luar.


ini hal kerja. apalah manusia dah laa kafir.... tak de masalah andai kau menidakkan bentuk keturunan ko yang suka cakap belit belit. tak salah! lagi orang puji weh! ini tidak. bangsa sendiri pon menghina kau... apatah lagi aku.... jangan pandang hina orang laen. fine! kau pegawai gred 44 [dah sama dengan umor ko dah!] gaji besar... kete buruk jugak. pakai skirt yang sama hari hari aku tak bising.. muka kedut kedut tak kawen kawen aku tak heran. aku taw aku muda.. kerani cabok... gaji kecik... kete comel..... orang pon comel.... bakal bakal nak berkahwen gak [tapi lambat lagi la] tapi apa masalah sampai takley nak bezakan pro dan peribadi???

pegawai profesional kot! xkan tak pro kot!! sapa ko nak jeling jeling kerut dahi [yang dah memang berkedut] pandang slek orang laen???? aku kerja ni bawah KERAJAAN. bukan kampeni ko yang punya.... tiap tiap bulan gaji masuk ada elaun ada imbuhan. KERAJAAN kot bagi. bukan hasil duet titik peloh ko... dah apa masalah ko sebok sebok nak tukar aku gi tempat laen? orang laen pon xrela nak keje dengan kau. haha!!

aku terima kerja sebab niat nak cari pengalaman dan kalu boleh nak dapatkan yang tetap. agar mudah emak aku. bukan diri aku. tapi demi emak.. biar mak aku lega hati. dia nak pergi haji. dia nak tengok anak dia yang dah terakhir ni... yang last ni senang hidup. ada kerja... tak bergantung dah pada keluarga. aku tau dah niat mak ak... dia x penah cakap tapi tindak tanduk dia aku paham. sekarang... apa aku nak jawab. dah macam macam tawaran kerja kosong aku apply. masalah... aku tak pernah bagitau. aku sakit aku tak nak cerita dengan mak aku. aku nak dia dengar yang baek baek aje. itu aje...

kau kau!! apa aku nak buat? tukar kerja bodo bodo je?? kalu aku slah langkah macam mana?? aku dah ada kereta nak kena tanggung. dah ada rumah nak kena pk bil bil air api dan macam macam.sewa bulan bulan. hurmmmmm...........


18 comments:

♥ciK-t0ge ♥ said...

huh..
aki mara saper tuh???
iskkk.. xmo gitu..
sabar byk2..
umo die 44 kan,, saba,, tggu die pencen aki amek alih tempat die.. kehkehkeh..
rilex k dear :*

Hazzy Ishak said...

kdg pegawai pun berfikiran rendah gak. dorg ingt pangkat leh bawa mati kot

suzzsuzie said...

amboi..aki marah sangat ni...cool ye..gi la minum teo ais ke sirap bandung ke dulu...

SZ said...

istighfar.

Lya Colours said...

uish yunk marah sgt ni
bertenang ye
dpt kan nasihat dari org tua
moga2 semuanya ok =)

NURULekmiRabat said...

aki, byk bersabaq eh.. I don't know what happened over there, tp I know u can handle it well.. sebab AKI yg slalu bg semangat kt saya :)

¶A.K.I¶ said...

togeh!~

beb dia br 44...
10 ke 12 thn lagi nk tggu...
rela ak blaja sepanjang waktu itu

¶A.K.I¶ said...

hazzy!~

sume pegawai ak rce akal senteng!
bkn ad pangkat dato pon nk kerek2~ heran ak

¶A.K.I¶ said...

suzzsuzie!~

hrmmm...
ntah laa....

¶A.K.I¶ said...

SZ!~

astagfirullahala'zim.....
astagfirullahala'zim....

¶A.K.I¶ said...

lya!~

im angry!
soo angry~~
xtaw nak cete mcm mne laa beb

¶A.K.I¶ said...

ekmi!~

thx darling....
thx so much!

Adeqq said...

Salam.

Dear. Semua masalah boleh diselesaikan. Cuma, kite kena bertenang dulu. Istighfar. Fikir dalam-dalam. Tindak tanduk kita benar atau tidak. Di mana kita tika ini.

Melampiaskan marah bukan caranya. Menuding jari juga bukan. Kita, lihat kita sendiri aki. Adakah kita cukup bersedia dengan apa yang bakal kita pilih? Kerja kosong banyak, cuma rezeki dari DIA. Maka DIA lah yang Maha Mengetahui.

Cekalkan hati kamu. Solat dan doa banyak2. Minta pada DIA. Rezeki kan dariNYA. =)

InsyaAllah. Kamu akan dapat petunjuk nanti.

maCy said...

sape brani kco aki ni?
isk2...

um, xpe, aki saba ea..
jgn mara2 nati epat kedot.
ok ;D

hiro said...

masuk lam peti sejuk cepat..ke nk ai urut dada? keh2

Aujinz said...

Gila ganaszz...

dunspeak♥ said...

isk..aki ngah emo nieh..tak leh kacau2 aki nieh..hehe

aiskk..senang cakap orang zaman sekarang walaupun dah berusia, belom tentu leh pikir pakai akal..erkk ada kaitan ke kata-kata aku ngan kes nieh??heheee

jAck ALvin buKAn suPErpoRnstAR said...

aki..
buat solat hajat k..
minta ketabahan berpanjangan....