Thursday, October 7

21 Tahun, 11 Bulan

salam...


pejam celik pejam celik. belog pon da setahun dua bulan usianya. duit nafkah yang nuffnang bagi macam tu gak. gagal untuk di kumpul. sedey. takpe laa...nafkah lahiriah. keh keh keh...


pejam celik pejam celik... dah setahun empat bulan aku bergelar PEKERJA. setelah hampir sebelas tahun dialam uniform dan tiga tahun buta buta di alam kampus dan IPT. demi masa.... sungguh pantas berlalu.


pejam celik pejam celik... dah setahun aku tinggal sendirian menyewa. kasihan emak kat rumah. dah la tiga tahun tak berteman dengan aku sebab payah nak balik... jauh.. sekarang kekangan kerja. jauh juga rezeki yang datang.


pejam celik pejam celik dah tiga tahun lapan bulan aku bersama encik rescue ranger. keh keh keh.... tang ni lawak sket pada tusuk hati belah kanan ke tepi kiri siket.






DAN,
pejam celik pejam celik sudah setahun aku mendapat kunci 'kebebasan' yang kengkonon remaja dalam dunia semua idamkan. berumur 21 tahun. lagi sebulan... umur sudah menjadi ganda satu. [betulkan? ahh biarkan] 


bila dihitung... dijengah perkara - perkara lalu... sewaktu di alam sekolah, kampus. dan sekarang alam pekerjaan. sungguh! banyak yang dilalui PAHIT dan MANIS. 


PAHIT,
sebagai baju untuk menghadap masa depan.


MANIS,
sebagai payung untuk hari hari terindah.




demi masa.... sesungguhnya manusia sering lupa,
melainkan yang BERIMAN dan yang BERAMAL SOLEH.

19 comments:

Hazzy Ishak said...

happy bday kat blog ko
aku dah 2 tahun lebih sikit keja.
tak sangka masa cepat berlalu

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

yeay!
da ckup umo
leh mengundi da
igtkan ko da 25,,br 21 rupenye..
haha!~




slmt hr jadi blog "dunia sblh aki"

maCy said...

hepi bday kat belog.. nak kek x blog ni? keke

nAmA wA jAck ALvin buKAn suPErpoRnstAR said...

aki..bole la kasi hadiah..sbb hari ni hari jd blog kau..kasi hadiah kat aku k..sbb blog kau blog aku..kan..kan..

tim said...

tiga tahun buta buta.???


aki ~~ u tau tak i bengang tgk nama 'semacam ini" dekat fb.bengang napa? sebab i tak tau sapa.. hahahahahahaha
rupanya u..

redNing said...

slmt brtambah tua huahuhauhaha...peace!!!

syaf said...

demi masa...pejam celik pejam celik dah 18ratus minggu setengah dah aku mendude....apakah???? jeng jeng jeng....TETTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lovely Bella said...

sebagai payung untuk hari hari terindah.. suke ayat tuh aki!! aki duk sorang ke menyewa kat mane eh?

Adeqq said...

happy birthday blog Aki!!~ hadiah nanti la ehh. hehehe

¶A.K.I¶ said...

hazzy!~

sepantas kilat kan...
kita da x macam dulu2

¶A.K.I¶ said...

kamen!~

oii2!~
ko egt ak ni tua sgt ke?
cesss

¶A.K.I¶ said...

macy!~

andai di sponsor!
xde hal la! hahaha

¶A.K.I¶ said...

bon jack!~

ayarkk3~~
pusin2 penin laa

¶A.K.I¶ said...

tim!~

ahaks~
kte telah perdebatkan hal ini!
kekkekee

¶A.K.I¶ said...

redning!~

yosshh!!
thx ya

¶A.K.I¶ said...

syaf!~

alaa bro...
lu duda teruna tak pe g beb! hahahahaha

¶A.K.I¶ said...

sis bella!~

sy suda roger kamu ya sis

¶A.K.I¶ said...

adeqq!~

kekekke!!
xpe2 ad gak niat nk agi adiah

Nur Qistina said...

tahniah2x! apapun masih muda belia remaja lagi..jom keluar mengundi! tiber~ =)