Wednesday, March 17

4 golongan LELAKI yang ditarik masuk NERAKA oleh WANITA...

AS SALAM semua... mulakan hari dengan BISMILLAHIRAHMANIRAHIM.... sudahkan hari anda dengan ALHAMDULILLAHIRABBIL 'ALAMIN... selamat membaca..
1. Ayahnya

Apabila seseorang yg bergelar ayah tidak mempedulikan anak2 perempuannya didunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat,mengaji dan sebagainya Dia membiarkan anak2 perempuannya tidak menutup aurat. Tidak cukup kalau dgn hanya memberi kemewahan dunia sahaja. Maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya.
(p/s; Duhai lelaki yg bergelar ayah, bagaimanakah hal keadaan anak perempuanmu sekarang?. Adakah kau mengajarnya bersolat & saum?..menutup aurat?..pengetahuan agama?.. Jika tidak cukup salah satunya, maka bersedialah utk menjadi bahan bakar neraka jahannam.) 
 


2. Suaminya


Apabila sang suami tidak mempedulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan utk suami tapi utk pandangan kaum lelaki yg bukan mahram. Apabila suami mendiam diri walaupun seorang yg alim dimana solatnya tidak pernah bertangguh, saumnya tidak tinggal, maka dia akan turut ditarik oleh isterinya bersama-sama ke dlm neraka.
(p/s; Duhai lelaki yg bergelar suami, bagaimanakah hal keadaan isteri tercintamu sekarang?. Dimanakah dia? Bagaimana akhlaknya? Jika tidak kau menjaganya mengikut ketetapan syari'at, maka terimalah hakikat yg kau akan sehidup semati bersamanya di 'taman' neraka sana .) 
  


3. Abang-abangnya


Apabila ayahnya sudah tiada,tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke bahu abang-abangnya dan saudara lelakinya. Jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya sahaja dan adiknya dibiar melencong dari ajaran Islam,tunggulah tarikan adiknya di akhirat kelak.
(p/s; Duhai lelaki yg mempunyai adik perempuan, jgn hanya menjaga amalmu, dan jgn ingat kau terlepas... kau juga akan dipertanggungjawabkan di akhirat  kelak....jika membiarkan adikmu bergelumang dgn maksiat... dan tidak menutup aurat..) 
 


4. Anak2 lelakinya


Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu  perihal kelakuan yg haram disisi Islam. bila ibu membuat kemungkaran mengumpat, memfitnah, mengata dan sebagainya...maka anak itu akan disoal dan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak....dan nantikan tarikan ibunya ke neraka.
(p/s; Duhai anak2 lelaki.... sayangilah ibumu..... nasihatilah dia jika tersalah atau terlupa.... krn ibu juga insan biasa.... x lepas dr melakukan dosa... selamatkanlah dia dr menjadi 'kayu api' neraka....jika tidak, kau juga akan ditarik menjadi penemannya.)


penamat post ini: bukan nak ingatkan pihak lelaki semata mata.. tapi lebih untuk mengingatkan kepada diri aku sendiri... mari sama sama renungkan...

29 comments:

BULLET said...

insap bullet

BULLET said...

oi...nuff ko nyer earning baru RM26 kan

¶A.K.I¶ said...

bullet!!

bangkai ko.. pesal nk reveal nuff ak lak... nk hina laa 2

BULLET said...

ape lagi aku nak tanye budak kecik ni ek..

Hazzy Ishak said...

nuff ko byk dari aku
tahniah...haha

Nini teDDylicious said...

perempuan itu sebenarnya berkuasa.

embun d tengah malam said...

setuju kata nini..

¶A.K.I¶ said...

bullet!~

dem it2~
ko sje kn nk ugut ak!! demmm...

¶A.K.I¶ said...

hazzy!~

hu... ko jgn lyn laa bullet.... hihihi

¶A.K.I¶ said...

nini!~

hurmmm... tp pegangan kuasa itu hak lelaki~

¶A.K.I¶ said...

embun d mlm hari!~

xley2... ko xley stuju ngn nini!

~0~ said...

ye baik...aku taubat...

¶A.K.I¶ said...

zedi!~

cess.. cm tak ikhlas aje

Luffy said...

kesimpulannya kena urus perempuan betul2

huhu

zella y said...

kesian kat ayah2 klu dh didik ank2 dorang baik2 tp ank2 dorang tetap wat xelok kan??

¶A.K.I¶ said...

luffy!~

kesimpulan anda terbaik!

¶A.K.I¶ said...

zella!~

setuju! huhuh

deus X machina said...

terima kaseh ustazah aki!!!!!!!!

black_mel said...

thnx 4 the information..bahaya jugak ni...

tiba2 aki jadi baik lps hp ilang..ada hikmah di sebalik kejadian...

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

err..
aku kah lelaki itu kelak??

♥ciK-t0ge ♥ said...

HuHuHu..
sBb iTu lah LeLaki diciPtakaN sBg pemBimBing waNita di duNia..
iNilaH sbBnye..
ThanX f0r da inf0!
shaYank aki!

whitedaisy said...

huhu....sian lelaki sekeling aku...aku akn cuba berubh perlahan2...

Frodo Baggins said...

patutlah alvin jd gay!
ngahahhahahahha ~~~~

SuRayA^i. said...

thank God i'm not a man..hehe..

SuRayA^i. said...

thank God i'm not a man..hehe..

hisham said...

salam aki...insap la bace entri ni...tq coz wat entri yg sebegini...keep it up

Anem arnamee said...

salam aki. good lah tulisan aki ni,ramai tak sedar, actly. hee

p/s:miss you.

Lia3003 said...

lama x tinggal kan 'sejarah' kat blog aki...well, boleh plak cakap sal nuff dekat komen, hehe, jauh dari n3 sebenar

¶A.K.I¶ said...

TO ALL!~

thx for drop by ok~